OnLoad="FreeViral(2224375)
مطالبی در ارتباط با تکنولوژی های نوین .اخبارجهان .سیستمهای هوشمند
تبلیغات در دوران کرونا به کجا می‌رود
سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 ساعت 16:40 | بازدید : 377 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

فاصله‌گذاری اجتماعی سبب شده بخش عمدهٔ صنعت تبلیغات بخوابد. برخی از تبلیغاتی که ربطی به شرایط کنونی نداشته‌اند نیز از فضاهای عمومی جمع‌آوری شده‌ است. اما بعضی شرکت‌ها تلاش دارند با شرایط تازه وفق بیابند.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از تبلیغاتی که پخش می‌شده برای خدماتی است که دیگر در دسترس نیست و شماری خدماتِ دیگر هم با قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی چندان امکان‌پذیر نیستند.

آندئا ویدلر: «برندهایی هستند که نوآوری‌های تبلیغاتی‌شان دیگر مناسب به نظر نمی‌رسد. مثلا تبلیغ مرغ سوخاری کنتاکی با شعار: «آنقدر خوشمزه است که انگشتاتو می‌خوری» احتمالا خیلی به‌درد زمانهٔ فعلی نمی‌خورد. ویدئوهای تبلیغاتی شکلاتِ‌ هرشیز هم پر از بغل‌کردن بود و برای همین مجبور شدند جمع‌اش کنند. فکر می‌کنم از اینها گذشته،‌ حتی اگر چیز مشخصی هم در ایدهٔ خلاقه درست نباشد، حالا دیگر حس‌وحال متفاوتی وارد کار شده که همهٔ برندها باید به آن توجه کنند.»

شخصیت کاپیتان آب‌وی‌یِس نیز در تبلیغ وبسایت «هتل ‌دات‌ کام» در حال رعایت فاصله‌اجتماعی است.

برخی شرکتهای تبلیغاتی آنلاین، فورا سبک‌وسیاق کارشان را با أوضاع فعلی تطابق دادند و از در خانه ماندنِ مردم استفاده کردند.

نیک اِنت‌ویستل، بنیانگزار «وان مینت بریفس» در این باره می‌گوید: «یکی از بزرگترین تبلیغاتی که هفتهٔ پیش روی بریفس منتشر کردیم کاری بود که برای آبجوی گینس انجام دادیم: یک پوستر ساده که رویش نوشته بود در خانه بمانید و ظرف ۲۴ ساعت جهانی شد. حالا خود شرکت گینس همین را گرفته و برای تبلیغاتش در شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کند.»

گویی این دوران دشوار، در مواردی باعث شده برای بقای کسب‌وکار، سراغ داشته‌هایمان برویم و خلاقیت و هوشمندی بیشتری به‌خرج دهیم.


موضوعات مرتبط: خبر , جهان یکپارچه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیمان تجارت آزاد قاره آفریقا
سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 ساعت 16:26 | بازدید : 365 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

در حالیکه قدرتهای جهانی مانند ایالات متحده و بریتانیا از توافق‌های چندجانبه تجاری خارج می‌شوند، قاره آفریقا در حال اجرای یک توافق تجاری عظیم بین ۵۴ کشور است. امری که یک واحد اقتصادی به ارزش ۳ تریلیون یورو ایجاد می‌کند. اما بعضی از این کشورها دلسرد شده‌اند.

منظور «منطقه آزاد تجاری آفریقایی» ایجاد یک بلوک اقتصادی با ارزش ۳ تریلیون یوروست از شماری از کشورهای آفریقایی است، کشورهایی که صادراتشان فقط ۱۷ درصد از کل صادرات جهان در سال ۲۰۱۷ بوده است.

آفریقای جنوبی و کنیا می‌گویند این توافق میلیون‌ها مشتری تازه برای شرکت‌هایشان می‌آورد حال آنکه اهالی کنیا نگرانند که محصولاتِ ارزان کشورهای همسایه تولید داخلی‌شان را فلج کند.

نیجریه با ۴۰۰ میلیارد یورو تولید ناخالص داخلی و جمعیتی ۱۹۰ میلیون نفری، ضعف‌‌های اقتصادی عمده‌ای دارد که عبارت است از وابستگی شدید به نفت، قاچاق فراگیر و ضعف زیرساخت‌های ترابری.

برای بهره بردن از این توافق تجارت آزاد، نیجریه باید حدود ۱۳ میلیارد یورو برای نوسازی و جاده‌ها و شبکه برق خود سرمایه‌گذاری کند، که برای کسب توان اقتصادی بالا هزینه چندانی نیست.

برای بهره‌برداری از ۳/۳ تریلیون دلار ظرفیت اقتصادی این پیمان، آفریقا باید ظرفیت صنعتی داشته باشد.اگر نیجریه در اجرای تعهداتش سستی کند این پیمان تجاری آسیب جدی خواهد دید، اما اگر این کشور بتواند در بازارهای تازه رقابت کند، آنگاه ظرفیت رشد، عظیم است.


موضوعات مرتبط: خبر , جهان یکپارچه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تامین امنیت سایبری
چهار شنبه 20 تير 1397 ساعت 15:24 | بازدید : 608 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

 

پیش بینی می شود تعداد ابزارهای مرتبط به هم در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۲۰۰ میلیارد برسد. در نتیجه ملاحظات امنیتی یکی از موضوعات مهمی بود که امسال در اجلاس جهانی تلکام مطرح شد.

عامر الکاسر مدیر عامل شرکت آلمانی امنیت سایبری «رُد اند شوارتز» می گوید یک راه حل برای مشکلات امنیتی، در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی درون خود سیستمهاست. او می افزاید: «باید رهیافتهای امنیتی در فضای امنیتی را تغییر دهیم. در آینده باید ملاحظات امنیتی را از ابتدا در طراحی سیستم درنظر بگیریم. یعنی به شکل کنونی نباشد که ابزارها یا نرم افزارهای اضافی روی سیستم نصب شود، بلکه این ابزارها از ابتدا به شکلی امن طراحی شود.»هوش مصنوعی قابلیتهای زیادی دارد، اما عده ای نسبت به استفاده از این قابلیتها هشدار می دهند.


موضوعات مرتبط: اینترنت اشیا , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نشانه‌های GPRS، 3G، 4G در گوشی‌های هوشمند چه معنی دارند؟
چهار شنبه 20 تير 1397 ساعت 15:12 | بازدید : 617 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

اگر گوشی هوشمند داشته باشید بی شک از خودتان پرسیده‌اید که H ،4G، 3G، GPRS که معمولا در گوشه بالای صفحه ظاهر می‌شوند به چه معنا هستند. این علائم به ویژه برای نشان دادن میزان سرعت اینترنت و نسل شبکه تلفن همراه به کار می‌روند.

  • G یا GPRS مخفف عبارت انگلیسی General Packet Radio Service یا «سرویس بسته امواج رادیویی» است. تا پیش از این، دو نسل نخست شبکه‌ تلفن‌های همراه تنها می‌توانستند داده‌های مربوط به صدا و متن، مانند پیامک را ارسال و دریافت کنند، اما GPRS نخستین نسل انتقال اطلاعات بر روی تلفن همراه به شمار می‌آید. اگرچه بی شک کندترین آن است. در این نسل، داده‌ها در قالب بسته‌های اطلاعات با سرعت ۱۷ تا ۱۷۱ کیلوبایت بر ثانیه دریافت و ارسال می‌شنود. شاید تنها ویژگی مثبت جی پی آر اس این باشد که تقریبا همه تلفن‌های همراه، چه قدیمی و چه جدید، می‌توانند به آن متصل شوند.
  • E یا Edge مخفف عبارت Enhanced Data-rates for GSM Evolution است. انتقاال داده تحت Edge از نسل قبلی یعنی جی پی آر اس سریعتر اما باز هم سرعت آن رضایت بخش نیست. معمولا سرعت انتقال در این نسل حدود ۶۴ تا ۳۴۸ کیلوبایت در ثانیه است.
  • 3G یا نسل سوم شبکه تلفن همراه بزرگترین تحول را در دنیای فناوری رقم زد. سرعت انتقال داده در این نسل به قدری است که علاوه بر اطلاعات و صدا می‌تواند محتوای چندرسانه‌ای را نیز به راحتی دریافت یا ارسال کرد. به این ترتیب ارئه نسل سوم شبکه همراه انقلابی در دنیای تلفن‌های همراه ایجاد کرد. سرعت انتقال داده در این نسل در بهترین شرایط ۱.۹ مگابایت در ثانیه است.
  • 3G+ یا H حرف لاتین H در این نسل نشانه High Speed Packet Access است. این نسل، چیزی ما بین اینترنت همراه نسل و چهار محسوب می‌شود. سرعت انتقال داده‌ها در این نسل بین حداقل ۳.۶ و حداکثر ۱۴.۴ مگابایت در ثانیه است.
  • 4G یا LTE نسل چهارم شبکه تلفن‌های همراه است. سرعت در این شبکه به رقم باورنکردنی ۴۰ تا ۱۴۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد. در این نسل به راحتی و بدون هیچ توقف می‌توان فیلم‌های با کیفیت بالا را تماشا کرد. این شبکه‌ هنوز در بسیاری از کشورها، حتی کشورهای پیشرفته‌ای مانند فرانسه همه‌گیر نشده است.
  • 4G+ یا LTE-A آخرین نسل شبکه تلفن‌های همراه به شمار می‌آید که برای استفاده عموم ارائه شده است. سرعت اینترنت در این نسل ۱ گیگا بایت در ثانیه است.
  • 5G هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، اما گفته می‌شود که سرعت انتقال داده در این نسل به ۱۰ گیگا بایت در ثانیه می‌رسد.

نخستین نسل از شبکه‌های همراه که می‌توانست علاوه بر صدا و متن سایر اطلاعات را نیز انتقال دهد در اوایل هزاره سوم میلادی ارایه شد، نسلی که اطلاعات را با سرعت تنها ۱۷ تا ۱۷۱ کیلوبایت در ثانیه جابجا می‌کرد اما در کمتر از ۱۵ سال این فناوری آنچنان پیشرفت کرد که سرعت انتقال داده ۱۰ تا ۱۰۰ هزار برابر افزایش یافت و با آمدن نسل پنجم شبکه‌های همراه این رقم به ۱ میلیون برابر نسبت به نسل اول خواهد رسید.

شاید ۱۵ سال پیش تصور استفاده از فناوری‌های پوشیدنی مانند ساعت‌ها یا عینک‌های هوشمند یا تلفن‌هایی که با آن بتوان به راحتی با دنیا مراوده کرد سخت بود اما امروز این فناوری‌ها بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره انسان‌ها شده است.  


موضوعات مرتبط: هوشمند سازی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هوشمندترین شهر جهان کجاست؟
چهار شنبه 2 اسفند 1396 ساعت 22:4 | بازدید : 625 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

کپنهاگ دانمارک با کسب امتیاز ۸.۲۴ از ۱۰، هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۱۷ شد.

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس ۱۹ شاخص تعریف شده توسط موسسه ایزی‌پارک سوئد، از میان ۵۰۰ شهر جهان، کپنهاگ دانمارک هوشمندترین شهر جهان انتخاب شد.

۱۹ شاخص تعریف شده برای گزینش برترین شهرهای هوشمند جهان به شرح زیر است:

۱- پارکینگ هوشمند

۲- سرویس به اشتراک گذاری خودرو و تاکسی آنلاین

۳- هوشمند کردن سیستم ترافیک

۴- حمل و نقل عمومی هوشمند

۵- انرژی پاک

۶- ساختمان هوشمند

۷- جمع آوری هوشمند زباله

۸- حفظ محیط زیست

۹- مشارکت شهروندان

۱۰- دیجیتالی شدن دولت

۱۱- برنامه‌ریزی شهری

۱۲- آموزش

۱۳- اکوسیستم اقتصادی

۱۴- دسترسی به ۴G LTE

۱۵- سرعت اینترنت

۱۶- فراوانی هات اسپات وای فای

۱۷- استفاده از گوشی هوشمند

۱۸- استانداردهای زندگی

۱۹- چگونگی توسعه فرایند هوشمندتر شدن شهرها

سنگاپور با مجموع ۷.۸۳ امتیاز بعد از کپنهاگ در رده دوم جای گرفته و البته در بخش حمل و نقل عمومی هوشمند تمام ۱۰ امتیاز را در سال ۲۰۱۷ کسب کرده است.

استکهلم سوئد، زوریخ سوئیس،بوستون آمریکا، توکیوی ژاپن، سان فرانسیسکوی آمریکا، آمستردام هلند، ژنو سوئیس و ملبورن استرالیا در رده‌های سوم تا دهم جدول هوشمندترین شهرهای جهان قرار گرفتند.

بهترین سرعت اینترنت نیز مربوط به کاربران شهر سان فرانسیسکو است و ۷ شهر آمریکا و ۳ شهر انگلیس در فهرست ۱۰۰ شهر هوشمند دنیا قرار گرفته‌اند. مسکو هم در این فهرست در رده ۷۷ قرار دارد.

همچنین لندن هفدهم، دبی امارات سی و هفتم، منامه بحرین چهل و چهارم، ابوظبی امارات پنجاه و چهارم، رم ایتالیا هفتاد و یکم، ریاض عربستان نود و نهم جدول هوشمندترین شهرهای جهان شدند.


موضوعات مرتبط: هوشمند سازی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


والنسیا، شهر هوشمند
دو شنبه 25 دی 1396 ساعت 22:32 | بازدید : 616 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

طرحهای مربوط به شهر هوشمند بیش از پنج سال است که در والنسیا آغاز شده است. اپلیکیشن هایی نظیر «اپ والنسیا» کاربردهای زیادی برای شهروندان دارد و به آنها می گوید کجا می توانند سوار اتوبوس یا دوچرخه بشوند و برای پرداخت قبوض شهری به آنها پیام می دهد. این اپلیکیشن بخشی از پلتفورم مدیریتی شهر هوشمند است و اطلاعات زیادی را در زمان واقعی در اختیار شهروندان قرار می دهد.

رافائل دیاز، از مرکز نوآوری در شورای شهر والنسیا در این باره توضیح می دهد: «به این پلتفورم، پلتفورم افقی می گوییم چون اطلاعاتی را که از خدمات مختلف شهری کسب می کند با اطلاعاتی که شرکت های تجاری تولید می کنند و همینطور اطلاعات مربوط به شهروندان، ادغام و امکان استفاده از این داده ها را فراهم می کند. بخش خصوصی می تواند با نوشتن نرم افزارهای مناسب راه هایی پیدا کند که با استفاده از این داده ها کیفیت خدمات شهری بهتر شود و سوددهی تجاری نیز بیشتر شود که در کل به سود تمام شهر نیز هست.

از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی در والنسیا بودجه ای معادل یک میلیارد و ۱۴ میلیون یورو به هوشمند سازی شهر اختصاص پیدا یافته است. بیش از ۵۰۰ میلیون یورو از این مبلغ را صندوقهای ساختاری و سرمایه گذاری کمیسیون اروپا تامین می کند.

رافائل دیاز درباره تاثیر این پلتفورم بر بهبود عملکرد مرکز کنترل مدیریت ترافیک شهر می گوید: «می توانیم در زمان واقعی اتفاقهای خیابانهای اصلی شهر را کنترل کنیم. مثلاً فاصله زمانی بین تغییر رنگ چراغ های راهنمایی را طوری تنظیم و کنترل می کنیم که یک مسیر اضطراری به وجود بیاید و مانع از بروز ترافیک شویم.»

این سیستم میزان آلودگی را هم کاهش می دهد و می تواند هزینه خدماتی مثل آب و برق را کم کند. به همین دلیل، دولت اسپانیا و کمیسیون اروپا، با بودجه شش میلیون یورو امکان ادامه این طرح را فراهم کرده اند.

 

شرکتهایی مثل تلفونیکا هم برای اجرای این طرح همکاری می کنند.

کیم فائورا، مدیر منطقه ای شرکت مخابراتی تلوفونیکا در این باره می گوید: «در عالم تجارت به اینترنت اشیا توجه زیادی شده است و یکی از پیامدهای اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند است. در جیب ما حسگری هست که اطلاعات زیادی را مخابره می کند و گفته می شود که تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از پنجاه میلیارد شیء از طریق اینترنت اشیا با هم ارتباط برقرار خواهند کرد.»

رافائل دیاز درباره اینترنت اشیاء برای شهر هوشمند در والنسیا می گوید: «استراتژی شهر هوشمند به ما امکان داده که اطلاعات زیادی درباره منابع شهری در اختیار داشته باشیم: مثلا درباره جای پارک، چراغ های خیابان، سطلهای زباله. باید بدانیم کجا هستند پس نیاز داریم که این اشیا با ما حرف بزنند. همه این اشیا را مجهز به حسگر می کنیم و از طریق اینترنت اطلاعات مربوط به آنها به ما می رسد و به ما امکان می دهد بازدهی مدیریت شهری را بیشتر کنیم.»

در حال حاضر، شهر والنسیا باید برای تحقق اهداف استراتژی های شهر هوشمند با شهروندان، دانشگاهها و شرکتهای تجاری ارتباط برقرار می کند، چون فناوری هوشمند دیجیتال برای رشد اقتصادی در شهرها با جمعیت روزافزون اهمیت زیادی دارد.


موضوعات مرتبط: هوشمند سازی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شهر هوشمند چه شهری است؟
دو شنبه 25 دی 1396 ساعت 21:44 | بازدید : 594 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

حمل نقل هوشمند، محیط هوشمند، شهروندان هوشمند، روش زندگی هوشمند و در آخر یک مدیریت اداری هوشمند، اینها معیارهای اصلی شهر هوشمند است.

شهر هوشمند، میان شهروند، و داده های مربوط به محیط شهری، ارتباط برقرار می کند. مثلا شما می دانید که اتوبوس بعدی که شما را به محیط کار می برد چه موقع می رسد. می توانید ترافیک شهری را کنترل کنید یا می دانید که خودرویتان را کجا پارک کنید. حسگرهایی هم وجود دارند که چراغ خیابان را روشن می کنند، در صورت لزوم با خدمات اورژانس تماس می گیرند یا حتی قادرند نسبت به میزان آلودگی هشدار بدهند.

شهرهای هوشمند با بکارگیری تمامی عناصر زندگی شهری می تواند پلتفورمهایی برای ارتباط و همکاری میان شهروندان و دولت فراهم کنند.

در حال حاضر نمونه هایی از خدمات مربوط به شهر هوشمند در شهرهای بزرگ آمستردام و بارسلون انجام می شود. اما در شهرستانهای کوچکتر هم برنامه های و استراتژی هایی برای تحقق شهر هوشمند در حال انجام است. اروپا از این نظر نسبت به بقیه دنیا پیشگام است: بیشترین تعداد شهرهای هوشمند در بریتانیا، اسپانیا و ایتالیا وجود دارند.

توسعه شهری در قلب برنامه افق ۲۰۲۰ اروپا قرار دارد. منابع مالی مختلف در اروپا، از جمله صندوق توسعه منطقه ای اروپا، و دولتها هم بخشی از بودجه هایشان را به ساخت شهرهای هوشمند اختصاص داده اند.

 

منطق این کار چیست؟ خیلی ساده است: در اروپا یافتن بودجه برای توسعه زیرساختها در شهرستانهای کوچک و تبدیل آنها به شهر هوشمند، پس از پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی، کار ساده ای نیست. چون بودجه شهرداری ها کاهش یافته است.

 

 

 


موضوعات مرتبط: هوشمند سازی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


این کمد هوشمند یک ربات لباس‌شویی و تاکُن ۱۶ هزار دلاری است
یک شنبه 24 دی 1396 ساعت 22:9 | بازدید : 740 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

کمپانی ژاپنی Seven Dreamers چند سالی است که ربات خانگی خود را به سی ای اس / CES می‌آورد.

 

 

 امسال لباس‌شویی آینه‌ای موسوم به Laundroid در دل خود ربات 16 هزار دلاری را جای داده است تا لباس را پس از اسکن و تشخیص نوع الیاف، آن را شسته و تا کند.

پاناسونیک ژاپن و بزرگ‌ترین خانه ساز این کشور، یعنی Daiwa House در پروژه مشترک 90 میلیون دلاری این ربات را که بخشی از زینت خانه‌های مدرن محسوب می‌شود، ساخته و توسعه داده‌اند.

البته «دامی لی» خبرنگار دِوِرج با دادن تی‌شرت خود از این ربات جواب مناسب نگرفت و بعد از 15 دقیقه لباس تاشده خود را در کمد نیافت.

آنها مجبور شدند با کمک «شین ساکانه» مدیر اجرایی Seven Dreamers برای تست ربات از دموی کمپانی استفاده کنند و بعد از 10 دقیقه لباس صورتی را «تاشده» در قفسه تعبیه شده جنب لباس‌شویی ببینند.

ماشین رباتیک با چند بازوی مبتنی بر هوش مصنوعی تعریف شده و از طریق وای فای پس از اسکن لباس به سرور اصلی متصل شده و تحلیل تصویری را بر مبنای 250 هزار تصویر از قبل تعریف شده انجام می‌دهد. ربات بهترین راه شست و شو را انتخاب کرده و بعد از این کار، نوبت به تاکردن لباس و قراردادن آن در جارختی از روی الگوریتم تعریف شده می‌رسد. برای یک تی شرت این مراحل تا 10 دقیقه زمان می‌برد.

امسال در سی ای اس مشابه این ربات به نام Foldimate به قیمت 980 دلار به نمایش گذاشته شد که ارزان قیمت‌تر از مدل ژاپنی Laundroid بوده، هرچند توانایی‌های کمتری دارد.

کمپانی Seven Dreamers امیدوار است قیمت این ربات را تا 2 هزار دلار کاهش داده تا علاقمندان بتوانند آن را بخرند، هرچند هنوز باگ‌های زیادی دارد.


موضوعات مرتبط: هوشمند سازی , خبر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آینده اینجاست: خودروی الکتریکی بایتون جایگزین گوشی هوشمند
یک شنبه 24 دی 1396 ساعت 22:1 | بازدید : 625 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

خودروی الکتریکی بایتون جدیدترین مدل مفهومی به نمایش درآمده در شوی سالانه لاس وگاس / CES 2018 بخشی از آینده زندگی ما را تشکیل می‌دهد که می تواند جایگزین گوشی هوشمند شود.

 

 

 مهندسان سابق بی ام و و اینفینیتی در چین گردهم‌آمده تا اس یو وی تمام برقی را عرضه کنند که تمام کارهایش با دستور صوتی انجام می‌شود.با جایگزینی اسکرین به جای داشبورد در تمام خودرو می توان هم زمان با حرکات دست یا دستور صوتی خودرو را هدایت کرد و دیگر نیازی به گوشی هوشمند هم نباشد.

این خودرو 45 هزار دلار قیمت داشته و ضمن مجهز بودن به باتری 71 کیلووات ساعتی می تواند 250 مایل مسافت را در یک بار شارژ طی کند.

همچنین مدل گران تر آن تا 325 مایل مسافت را طی کرده و قرار است از سال 2020 راهی بازار جهانی شود.


موضوعات مرتبط: خبر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اتوماسیون خانگی 2
یک شنبه 24 دی 1396 ساعت 21:53 | بازدید : 630 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

با وجود اینکه فناوری‌های لازم برای اتوماسیون خانگی هم‌اکنون هم فراهم هستند، اما به دلیل هزینه‌های اقتصادی و نیز دید مصرف‌کنندگان به آن به عنوان راه حل‌هایی پیچیده برای مسائل ساده، مانع گسترش آن می‌شوند.

اما امید است که در آینده با ثابت‌شدن استانداردهای اتوماسیون خانگی و همگرایی فناوری‌های مختلف و فراهم‌آورندگان خدمات این موانع برطرف شوند. هم‌اکنون نیز استانداردهای ساخت خانه‌ها در حال پیشرفت هستند و استفاده از روش‌های سیم‌کشی قدیمی در خانه‌های نوین جوابگوی نیازهای نسل جدید ابزارهای شخصی خانگی نیست و برق و ارتباطات در همه‌جا لازم هستند. استفاده از اتوماسیون خانگی دارای چندین مزیت نسبت به روش‌های بدون سیم‌کشی و نامتصل است و در صورت اجرای درست می‌تواند به سادگی و راحتی زندگی کمک کند.

اتوماسیون خانگی می‌تواند زمینهٔ دسترسی بی‌درنگ به امکانات منزل و شخصی‌سازی محیط مطابق میل افراد را فراهم آورد (منظور از شخصی‌سازی این است که افراد مختلف می‌توانند تجربیات و تنظیمات مختص به خودشان را در یک اتاق داشته باشند). با بکارگیری این سامانه‌ها می‌توان نگهداری و تعمیر وسایل را به صورت فعال و پیش از وقوع آن انجام داد. برای نمونه اگر گرمایش مرکزی خراب می‌شود، سامانه به صورت خودکار برای تعمیرکار رایانامه می‌فرستد که او نیز در پاسخ گاه‌شمار صاحب‌خانه را بررسی می‌کند و زمانی مناسب برای ملاقات تعیین می‌شود. امنیت و ارتباطات در این میان نقش مهمی دارند. از مزایای خانه‌هایی که به با بستر اتوماسیون خانگی ساخته می‌شوند می‌توان به سادگی در نصب و افزودن ابزارهای جدید (بدون نیاز به پیکربندی خاص یا مراجعه به فرد متخصص) اشاره کرد. در ابزارهای آینده هر وسیله (مانند دی‌وی‌دی) حداکثر به یک سیم برای اتصال نیاز خواهد داشت و بیشتر ارتباط‌ها از راه بی‌سیم انجام می‌گیرد.

یکی از ساده‌ترین کاربردهای اتوماسیون خانگی، کنترل از راه دور روشنایی و وسایل منزل است. به عنوان نمونه کنترل از راه دور یک تلویزیون یکی از ابزارهای اتوماسیون خانگی‌ست.

یک سیستم اتوماسیون خانگی رایج از یک کارساز خانگی که نقش هستهٔ سیستم را بازی می‌کند و وسایلی که به این کارساز متصل می‌شوند تشکیل می‌گردد. کاربر می‌تواند از راه اینترنت با اتصال به کارساز خانگی هر یک از وسایلی که به این کارساز متصل هستند را کنترل کند. برای اتصال به چنین کارسازی لازم نیست حتماً به یک رایانهٔ شخصی دسترسی داشته باشیم، بسیاری از این سامانه‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوان آن‌ها را با استفاده از یک ابزار دستی مانند تلفن همراه و به طور کلی هر وسیله‌ای که قابلیت دسترسی به اینترنت و اجرای یک مرورگر وب را داشته باشد کنترل کرد.

اتوماسیون خانگی به عنوان روشی برای کمک به افراد سالمند و ناتوان مطرح است به طوری که این افراد بتوانند با امنیت و آسایش در خانه بمانند و استقلال خود را حفظ کنند و نیازی به این نباشد که به یک مرکز پزشکی منتقل شوند.پروژه‌هایی که در این زمینه تعریف می‌شوند از چالش‌برانگیزترین پروژه‌های حوزهٔ اتوماسیون خانگی هستند و تمامی مشکلات مطرح در مراقب از راه دور، مانند نظارت همیشگی، غیرتهاجمی بودن و حفظ قابلیت تحرک بیمار، اینجا نیز صادقند. اتوماسیون خانگی به تفسیرِ بهترِ داده‌های فیزیولوژیکی کمک می‌کند.

به عنوان نمونه می‌توان به واپایی فشار خون بیمار از راه دور اشاره کرد که نیاز همزمان به تعیین وضعیت بیمار (از نظر خواب یا بیدار بودن) دارد؛ فشار خونی که در حالت فعالیت بدنی ممکن است کاملاً طبیعی باشد، در حالت خواب می‌تواند نشان از وضعیت وخیم سلامت داشته باشد. در کنار این مراقبت‌ها امکانات رفاهی دیگری مانند خدمات کمکی، خدمات اطلاعاتی و خدمات ارتباطی نیز ممکن است ارائه شوند.


موضوعات مرتبط: هوشمند سازی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رایانه پوشیدنی
یک شنبه 24 دی 1396 ساعت 21:34 | بازدید : 648 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

رایانهٔ پوشیدنی رایانه‌ای است که بر بدن پوشیده شود. این رایانه‌ها در حوضه‌هایی مانند مدل کردن رفتار، سامانه‌های نظارت بر سلامت، فناوری اطلاعات و توسعه رسانه کاربرد دارند. سازمان‌های دولتی و نظامی و بخش بهداشت هم‌اکنون به طور روزمره از این رایانه‌های پوشیدنی استفاده می‌کنند.

رایانه‌های پوشیدنی مخصوصاً در مواردی که دست، صدا، چشم یا توجه کاربر فعالانه متوجه محیط فیزیکی است کاربرد دارند. از این رایانه‌ها اکثراً برای طب از راه دور و کنترل بیماران نیز استفاده می‌شود. این رایانه‌ها هنوز وارد ایران نشده‌اند.نخستین رایانهٔ پوشیدنی جهان در سال‌های ۱۹۶۰–۶۱ با همکاری دو ریاضیدان، ادوارد اُ تروپ و کلود شانون اختراع شد. آن‌ها این وسیله را برای پیش‌بینی در بازی رولت و افزایش شانس برد طراحی کردند. شانون و تروپ رایانهٔ خود را که به اندازهٔ یک قوطی سیگار بود در تابستان ۱۹۶۱ در لاس‌وگاس آزمایش کردند. آن‌ها این موضوع را تا سال ۱۹۶۶ مانند رازی مخفی نگاه داشتند.

برچسب‌ها: رایانهٔ پوشیدنی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اتوماسیون خانگی 1
یک شنبه 24 دی 1396 ساعت 21:25 | بازدید : 672 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

اتوماسیون خانگی یک فناوری نوظهور و در حال گسترش است که در پایین‌ترین سطح خود می‌تواند به همهٔ خدمات و محصولاتی اشاره داشته باشد که بدون دخالت صاحب‌خانه عمل یا پیامی را در محیط خانه اجرا می‌کنند یا به نمایش درمی‌آورند. بنا بر این تعریف، یک ساعت شماطه‌دار یا یک آشکارساز دود نمونه‌هایی از ابزارهای اتوماسیون خانگی هستند.خانه‌هایی که از چنین فنونی بهره می‌برند خانهٔ هوشمند نیز نامیده می‌شوند.

کنترل از راه دور وسایل خانگی نیز بخشی از اتوماسیون خانگی محسوب می‌شود. ابزارهای اتوماسیون خانگی ممکن است برای روشن یا خاموش کردن وسایل منزل به کار روند یا تنظیمات عملکرد دستگاه‌ها را بر اساس زمان‌های از پیش تعیین‌شده تغییر دهند. این ابزارها همچنین ممکن است به گونه‌ای تنظیم شوند که عملکرد تجهیزات را با توجه به تغییرات پیش‌آمده در محیط خانه تغییر دهند. خانه‌هایی که از چنین فنونی بهره می‌برند گاهی خانهٔ هوشمند یا ساختمان هوشمند نامیده می‌شوند.

فنون یاد شده ممکن است شامل استفاده از ارتباطات پهن‌باند باشند. اتوماسیون خانگی ممکن است به روش متمرکز و برنامه‌پذیر اجرا شود و یا اینکه به روش غیرمتمرکز و و با حسگرها و کنترل‌کننده‌های جدا از هم اجرا شود. در این سامانه‌ها ممکن است از کنترل‌کننده‌های الکترونیکی پیشرفته برای کنترل روشنایی، گرمایش، سرمایش و وسایل سرگرمی استفاده شود که خود این سامانه‌ها می‌توانند از یک شبکهٔ سیم‌کشی ویژه یا بی‌سیم برای ارتباط بهره برند یا چندین سیستم مجزا (مانند حسگرهای نوری که روشنایی را کنترل می‌کنند) باشند. یکی از جنبه‌های مهم اتوماسیون خانگی، پتانسیل آن برای کاهش مصرف انرژی است. از آنجایی که خود سیستم‌های اتوماسیون خانگی انرژی مصرف می‌کنند، تنها در صورتی می‌توانند در کاهش مصرف انرژی مفید باشند که صرفه‌جویی حاصل از بکارگیری آن‌ها بیشتر از مصرف انرژی‌شان باشد. اگر هدف صرفه‌جویی است، اولویت را باید ابتدا به طراحی یک خانه با بازدهی بالا در صرفه‌جویی انرژی و بکارگیری وسایل خانگی داری بازدهی بالا اختصاص داد. اتوماسیون خانگی از راه کاهش زمان عملکرد دستگاه‌ها و محدود کردن زمان روشن بودنشان، و یا کاهش نیاز به استفاده از دستگاه، به صرفه‌جویی انرژی کمک می‌کند.

ایدهٔ کلی اتوماسیون خانگی این است که کلیهٔ سامانه‌های الکتریکی و الکترونیکی و ابزارهای خانه را به یکدیگر و در یک شبکه به گونه‌ای به هم متصل کند که بتوان آن‌ها را از یک رابط مشترک کنترل نمود و با هم در ارتباط قرار داد. مثلاً اگر مشغول تماشای فیلمی در تلویزیون منزل خود باشید، چراغ‌ها به صورت خودکار کم‌نور شوند و تماس‌های تلفنی به صورت خودکار به منشی تلفنی ارجاع داده شوند تا بتوانید با آسودگی به تماشای فیلم بپردازید. انجمن اتوماسیون خانگی (HAA) اتوماسیون خانگی را چنین تعریف می‌کند: «فرایند یا سامانه‌ای (با تجهیزات یا روش‌های مختلف) که زمینهٔ بهبود سبک زندگی فرد را فراهم می‌آورد و خانه را به محلی راحت‌تر، امن‌تر و پربازده‌تر تبدیل می‌کند.»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

منوی کاربری

نویسندگان
دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 12
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 203
:: بازدید ماه : 522
:: بازدید سال : 910
:: بازدید کلی : 23069